Виж
Моите здравни фактори Цел 0 Лечение на хемороиди
Изпълнени стъпки: 0/0
Кървенето при хемороиди е с ясна, светлочервена кръв.
Стъпка

Кървящи хемороиди: Колко време кървят. Как се спира кървенето

Най-ефективните методи за спиране на кървенето и какво можеш да направиш вкъщи.

1Кои хемороиди кървят и кога

Кървенето е един от първите симптоми при хемороиди.

Често се появява след трудно изхождане с напъване, запек, твърди изпражнения, тежка физическа работа, фитнес.

Най-често кървят вътрешните хемороиди.

Кървенето от хемороиди има характерни особености, които го отличават от други заболявания.

Важно: Хемороидите са най-честата причина за кървене при изхождане. Не са обаче единствената.

Задължителна е консултацията с хирург, който да диагностицира причината за кървенето.

Обичайно ще са хемороиди, което в повечето случаи не е притеснително с правилното лечение.

При кървене по време на изхождане прегледът е изключително важен при възрастни над 40 години или такива с алармиращи симптоми.

• Алармиращи симптоми са загуба на тегло, повишена температура, гной, слуз, черни изпражнения и др.
  • В тези случаи често се касае за други, по-сериозни заболявания – абсцеси, фистули, язви, тумори и т.н.

2Колко време продължава кървенето

В началните стадии при правилно лечение кървенето е малко и често изчезва след няколко дни.

В напредналите стадии хемороидите са силно разширени и често се възпаляват.

Дори с комбинация от диета, хигиенни навици и лекарства, може със седмици и месеци да има кървене при изхождане.

Някои тромбозирали хемороиди (с образувал се в тях съсирек, силно болезнени) могат да се „спукат“ (разкъсат) при изхождане или напъване, поради повишеното налягане.

• Горното води до засилено кървене и често до рязко облекчаване на болката.
  • Кървенето може да продължи няколко минути, а след това да се появява при следващите изхождания.

При силно или неспиращо кръвотечение задължително потърси медицинска помощ.

За да разбереш колко време ще продължи кървенето, първо трябва да знаеш основните причини за него.

• Кървенето при хемороиди се дължи на разширяването и възпалението им.

Разширяването изтънява и отслабва стената им.

Възпалението я прави по-пропусклива.

• Хемороидите основно се разширяват при повишено вътрекоремно налягане – запек, напъване при изхождане, вдигане на тежести, фитнес, тежка работа, напреднала бременност.
  • При продължително седене през деня или по време на изхождане има застой на кръв в малкия таз.

Това води до допълнително разширяване и кървене от хемороидите.

• Твърдите изпражнения травмират изтънените им стени, възпаляват ги и още повече засилват кървенето.

Продължителността на кървенето при хемороиди зависи от:

• Стадия – в началните стадии хемороидите или не кървят, или е за кратко и по малко – няколко поредни дни, капки.

Лесно се контролират с диета и хигиенни навици.

В напредналите стадии може да има кървене със седмици и месеци, дори при правилно консервативно лечение.

В този случай се ползват миниинвазивни процедури (бандинг и др.) и операции.

• Лечението – правилното лечение на хемороидите бързо намалява вътрекоремното налягане.

Хемороидите се свиват, което намалява и спира кървенето.

Меките изпражнения не ги травмират.

Правилните лекарства укрепват стените им или ги свиват допълнително, което още повече намалява (спира) кръвотечението.

• Дали се приемат „разреждащи“ кръвта лекарства – могат да доведат до чести, постоянни или значителни кръвотечения при хемороиди.

Примери: Аспирин, Клопидогрел, Синтром, Прадакса, Еликвис, Ксарелто, хепарини.

Приемат се за сърдечносъдови заболявания или висок риск от такива (инфаркт, инсулт, запушване на други артерии, тромбофлебити и др).

Намаляват способността на кръвта да се съсирва. Така предпазват от образуване на съсиреци и запушване на артерии/вени.

При приемът им обаче трудно се овладяват източници на кървене (хемороидите).

• Бременност – ако се касае за бременна жена, в последния триместър често има симптоми на разширени вени и хемороиди.

Нормално след раждането симптомите от хемороидите отминават или силно намаляват.

3Как се спира кървенето при хемороиди. Най-ефективните методи.

За да видиш цялата статия влез в профила си или си избери абонамент.

Статията е част от Моите здравни фактори

Моите здравни фактори са ръководства и приложения, с които ще научиш най-ефективните методи за:

• Оптимизиране на здравните ти фактори – кръвно налягане, холестерол, кръвна захар, хранене, физ. активност и т.н.
  • Понижаване на риска ти за инфаркт, инсулт, ракови заболявания и стотици други.
  • Лечение на хипертонията, повишените холестерол, кръвна захар, триглицериди, наднормено тегло и др.
Моите здравни фактори Най-важното за здравето ти. Стъпка по стъпка.
Предишна стъпка
Следваща стъпка